آموزش عکاسی پرتره احساسی کم نور با نور طبیعی قسمت دوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

انواع مختلف پس گویه وجود دارد: رنگ یکدست ساده، بافت دار، منظره، و الگوهایی همانند کاغذ دیواری. یکی را برگزیدن کنید که با سوژه شما ناهمخوانی نداشته باشد (مگر این که ناهمخوانی هدف شما باشد)، به طوری که سوژه پرتره، ستاره نمایش و بعد گویه تنها خودش – پس گویه – باشد.

 آتلیه نوزاد

با یک بعد گویه ساده، همیشه می توانید در چهره میل در پس پردازش به تصویر خود بافت اضافه کنید و تُن ها را تغییر دهید. تصویر زیر سنجش عکس بدون بافت (سمت چپ) و  عکسی است که یک بافت گرم به آن اضافه شده است (سمت راست).

 

اهمیت نورپردازی – چیدمان نورپردازی رامبراند با نور پنجره

در بسیاری از فضاها، به خصوص در خانه ها، روشنایی طبیعی با یک گوشه ۴۵ درجه از یک پنجره می تابد، مگر این که شما سقف شیشه ای داشته باشید که در این چهره نور از بالا می آید. شما باید آن نور سقف را بپوشانید و خودتان را به یک منبع نور که ترجیحا از زاویه ۴۵ درجه از ساحل می تابد، محدود کنید. شما باید جستار خویش را در جایی قرار دهید که روشنایی با این گوشه به او تصادف کند. سوژه را خیلی کم و بیش به پنجره قرار ندهید، چون این پیشه چهره موضوع را بیش از کران صریح می کند.

 

برای رسیدن به آن محیط و حالتی که به دنبالش هستید، فقط کافی است مقدار کمی روشنایی به جستار برسد. پیش از این که عکس بگیرید، به سایه های روی صورت و به خصوص پایین بینی نگاه کنید. با جابجا کردن موضوع موقعیت او نسبت به روشنایی و روش قرارگیری سایه ها بر روی صورت او را تعیین کنید.

 

از نور یک پنجره با گوشه ۴۵ درجه که بالاتر از سر سوژه قرار دارد، سایه های روی صورت با یک گوشه کمی رو به زیر و به سمت کنار در خلاف جهت منبع روشنایی پیمان می گیرند. این سایه ها احساس دلپذیری دارند و تحت عنوان نورپردازی رامبراند (Rembrandt Lighting) نیز شناخته می شوند. لنزک: شما در «راهنمای نورپردازی پرتره: ۲۴ چیدمان ضروری نورپردازی استودیویی» با انواع چیدمان های نورپردازی از جمله رامبراند آشنا می شوید.

دوربین

در چیدمان نورپردازی رامبراند، شما می توانید یک رفلکتور را در جهت مخالف روشنایی پیمان دهید. هدف، بازتاب کردن کمی از نور پنجره (در آموزش ما، چراکه این نور می تواند از فلاش نیز باشد) بر روی صورت موضوع است، به طوری که به جای افت سریع و تند روشنایی به تاریکی، انتقال سایه های نرم تری داشته باشید. اگر رفلکتور ندارید، می توانید از یک ورق سفید یا یک تکه مقوای سفید استفاده کنید.

عکاسی بارداری

رفلکتورها رنگ های مختلفی دارند که یک منتهی رنگ بر روی صورت جستار برپایی می کنند، بنابراین آنها را با دقت انتخاب کنید. برای تماشا سنجش عملکرد انواع گوناگون رفلکتورها اینجا کلیک نمایید.

منبع:
 




:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: